2015. július 14., kedd

Villámgyors paleo "hamburger"

És ha azt mondom, hogy villámgyors, akkor tényleg villámgyors. Bár nem igazi hamburger, az kétségtelen. Ennek az elkészítése sem igényel tíz percet. Lényegében a múltkori kis félperces zsömle egy picit feldobva. :) Ez az adag egy embernek elég, nem valami óriásadag jön ki belőle, de szerintem eléggé laktató.


Hozzávalók:
A zsemléhez:
1 csapott ek kókuszliszt
2 ek szezámliszt
1 ek darált lenmag
1 kk sütőpor
2 ek olvasztott kókuszzsír
1 db közepes méretű tojás
3 ek víz
só ízlés szerint
szezámmag a tetejére (elhagyható)
Töltelékként:
1 szelet sonka, vagy más felvágott
1 vékony szelet sajt
pár szelet zöldség ízlés szerint (paradicsom, paprika, uborka, saláta, stb…)
ketchup, majonéz ízlés szerint (én paradicsompürét használtam)
Elkészítés:
Kiválasztunk egy nagyobb, hőálló bögrét, és beleadagoljuk a száraz hozzávalókat: a liszteket, a lenmagot és a sütőport, majd hozzáadjuk a többit is: a kókuszzsírt, a tojást és a vizet. Ízlés szerint sózzuk. A tetejét megszórhatjuk egy kis szezámmaggal, esetleg megpiríthatjuk egy picit előtte.
Mikrohullámú sütőben sütjük kb. 3 percig.

Mikor kész van, kiborítjuk a bögréből. Félbe vágjuk, és megpakoljuk, amivel csak szeretnénk. Én tettem rá egy szelet sajtot, egy szele sonkát, paradicsompürét, három szelet uborkát és egy koktélparadicsomot szeletekre vágva. De ízlés szerint pakolhatunk bele bármit.



1 megjegyzés: